Система оренди міських велосипедів Veturilo у Варшаві: знайомство.

Була у мене можливість спробувати, як працює система оренди міських велосипедів у Варшаві. Перша річ, на якій треба наголосити – я думав, що ця система є спільною для всієї Польщі, проте ні – NEXTBIKE лише об’єднує в одну “мережу” всі локальні системи.

bik

Це не надто зручно з огляду на те, що потрібно реєструватися у кожній мережі окремо, але також платити за кожну реєстрацію від 10 злотих.

Але повернімося до теми. Отож, замість звичного міського транспорту вирішив я винайняти собі ровер. Раніше не реєструвався у системі, бо не хотів приєднувати картковий рахунок, та й особливої потреби не було, проте час прийшов.

Загалом, мені наївно здавалося, що контактну банківську карточку можна без зайвих додаткових реєстрацій використовувати, як підставу для оренди, проте ні – потрібно зареєструватися на сторінці системи, а тоді перерахувати гроші з картки на рахунок системи. Якщо реєстрація не зайняла багато часу і справді, як гласить реклама, за 2 хв. я отримав смс із повідомленням “Вітаємо у системі!”, то з приєднанням карточки виникли проблеми – з терміналу я цього зробити не зміг, лише з “компа”, фактично купивши “ініціалізацію”. Такі ускладнення мене відверто дивують, але очевидно програмно важко реалізувати рішення, яке дозволить системі безпечно отримувати прямий доступ до банківського рахунку, тому такий варіант найбезпечніший.

Зрештою, весь процес реєстрації і танців навколо терміналу, включно із розмовами з технічною підтримкою зайняв мені 30 хв. і ровер я так і не зміг винайняти. Поїхав автобусом.

Увечері, проте, зареєструвавшись онлайн, шлях до омріяного велосипеду був відкритий. І тут починається найцікавіше – квест під назвою “безкоштовне пересування містом”.

2015-07-21 00.05.01

Разом із номером ровера система подає код для замка.

Система дає можливість безоплатного проїзду в межах 20 хвилин. Якщо встигаєш віддати ровер в цьому часовому проміжку, то не платиш за переїзд. Після 20 хвилин і до години знімає 1 злотий, далі за текстом – всі тарифи можна знайти на сторінці системи. Звісно, що знаючи скільки стоянок розміщено в центрі Варшави, я був переконаний, що 20 хвилин – це ціла вічність і вкластися в такий проміжок не проблема, проте реальність дещо різнилася від мрій.

2015-07-20 23.41.17

Карта стоянок – мій “навігатор” на час поїздки.

По-перше, підійшовши до зупинки, при якій тупцював вдень, на мене чекав сюрприз – всі ровери винайняли, довелося орієнтуватися по карті і пройти до наступної станції пішки.

b1

На першій станції роверів не було…

Знайшовши на карті зупинку найближчу до потрібного мені місця, я включив таймер і поїхав, проте… приїхавши до потрібного місця, як мені видавалося – користувався я сфотографованою картою, яка розміщена на терміналі, не знайшов там станції, намотавши кола, пробував питати у поліції, де є станції, але вони велосипедами не їздять, тому допомогти мені не змогли, зрештою довелося чекінитися у віддаленій точці, бо час завершувався.

b2

Довелося відхилитися від курсу

Варто сказати, що система працює таким чином, що коли на рахунку не буде 10 злотих, то винайняти ровер я не зможу, а без доступу до Інтернету і комп’ютера не зміг би теж поповнити рахунок, окрім того поповнення від 1 злотого немає, лише по 10, 20 чи 60 злотих… тому запізнення хоча б на кілька секунд обернулося б для мене довгою нічної прогулянкою…

Не знаючи, як паркувати ровер, я просто вставив його в термінал, а тоді почав тиснути кнопку “повернення”, вводити свої дані, після чого термінал повідомив мені, що я повинен винайняти цей ровер у іншому місці… Я не знав, чи повернув вже ровер, чи ще ні…час завершувався. Щоб перевірити, чи повернення пройшло, я спробував винайняти той же ровер, адже за логікою система не повинна видавати більше ніж один ровер в одні руки і ноги. Взяти ровер повторно вдалося, а отже чекін відбувся вдало. Пізніше добрі люди пояснили, що потрібно слухати сигнал – термінал пікає і показує на екрані напис “Ровер повернуто!”, але оскільки я був у навушниках, то сигналу не почув…

b3

Найближча до Старого Міста парковка

Віддавши, а потім забравши ровер знову, я вже пригадав, що неподалік від Ринку з іншого боку находиться парковка, яка точно і існує і в розміщенні якої я певен на 100%. Таким чином, за кілька хвилин я вдало припаркувався на площі Красінських.

Повернення назад було вже скоріше приємною вело-прогулянкою, адже знаючи, локалізацію зупинки я був певен, що вкладаюся в 15 хвилин спокійно… Проте, наблизившись до станції коло готелю, я побачив, що за дві години ситуація помінялася і повністю порожня парковка була вже заставлена роверами і я вже приготувався летіти до тієї стоянки, з якої починав свій шлях, але для мого одненького місце знайшлося… З інструкцій, проте, мені стало відомо, що не обов’язково ставити ровер в термінал, можна причепити його надійно замком і втиснути кнопку “Повернення”, ту ,яку я тицяв на початку розповіді, проте перевіряти цей тип повернення мені не хотілося, не мав часу розбиратися, яким чином контролюється наявність ровера, у випадку, якщо б щось пішло не так, мав би неспокійний сон і “накручену” оплату за неправильно припаркований велосипед.

b4

День завершувався, але попереду був новий день і потреба пересуватися по місту з багажем… Що тут скажеш – можна, якщо треба і окрема подяка за те, що є багажні кошики.

321

Міський велосипед з “багажником”.;)

 

2015-07-22 16.02.46

Міський велосипед з “багажником”.;)

Загалом, якщо ти мешканець Варшави, знаєш всі локації станцій і маєш час на реєстрацію, а ще краще мобільний Інтернет, то міський велосипед виправдовує себе однозначно. В результаті мені вдалося пересуватися містом абсолютно безплатно протягом двох днів, заплативши, звісно, вартість “ініціалізації”, проте ці гроші чекатимуть мене на рахунку і їх можна буде використати пізніше.

Screenshot_2015-07-23-14-25-55                     Screenshot_2015-07-23-14-25-45

 

Чекаємо, коли таке чудо буде в Україні.

 


Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

UA TOP Bloggers